Història

La Fundació Nen Déu té el seu origen en l’any 1892, a Barcelona. El Doctor en Pediatria Jaume Guerra Estapé, juntament amb el Fra Josep Calassanç de Llavaneres i el pare Bernabé portaven anys parlant sobre el projecte de crear un hospital per a nens pobres, fills d’obrers. La necessitat partia de l’Asil Bressol del Nen Jesús, en el qual les visites no eren suficients per poder solucionar les necessitats sanitàries de nens/es malalts/es.

Per a l’obertura del nou Hospital del Niño Dios per a fills d’obrers pobres, convoquen a la Mare Carmen, representant de la congregació de les Germanes Franciscanes dels Sagrats Cors. Ella, al costat d’un grup de dones benefactores, va completar el procés de fundació d’aquest hospital especialitzat.

Durant la seva llarga vida, l’entitat social es va especialitzar en homeopatia i ha arribat a tenir la seva pròpia escola d’Infermeria. L’assistència sanitària que oferia la institució va passar a ser per a tot el públic, amb tarifes socials.

Amb el temps, es van contemplar noves necessitats socials.

El 1968, l’Obra Benèfic Social del Nen Déu es va reorganitzar per poder oferir educació i assistència a persones amb discapacitat intel·lectual.

historia-01

A poc a poc, s’ha aconseguit l’actual estructura de cinc Centres:

Centre Mèdic
Centre de Dia d’Atenció Especialitzada
Escola d’Educació Especial
Llar-Residència
Taller Ocupacional

En 2019, l’Obra Benèfic Social del Nen Déu va canviar la seva denominació per Fundació Nen Déu.

historia-02

historia-03