Blog de la Llar-Residència “Mare Carme”2019-10-28T14:02:06+01:00

Blog de la Llar-Residència “Mare Carme”

Entrevista Jo Prioritzo – La Local Ràdio Tiana

La Fundació Nen Déu té quatre centres dedicats a persones amb discapacitat intel·lectual i/o física associada: dos a Barcelona, l’Escola d’Educació Especial i el Centre d’Atenció especialitzada; i dos a Tiana, el taller ocupacional i la llar-residència Mare Carme. Amb l’esclat de la crisi sanitària van patir una caiguda d’ingressos i van haver de fer front a la compra de material sanitari per la llar-residència, tant pels residents com pels professionals que els cuiden. La Cecilia Méndez, Responsable de Comunicació, Màrqueting i Captació de Fons de la Fundació, ho explica:

És per això que van llançar la campanya de captació de fons “Jo Prioritzo”:

Dos mesos després han tancat la campanya amb uns números molt positius i amb tot el material sanitari que necessitaven adquirit:

Paral·lelament a la campanya, també van rebre donacions de material sanitari:

Però com han viscut aquests mesos de confinament els residents del centre? En Kilian Yarey, director i psicòleg de la llar-residència, explica que al principi el sentiment que més predominava era el d’incomprensió:

A poc a poc aquest sentiment d’incomprensió va donar pas a l’acceptació:

Tal com explicaven durant el llançament de la campanya de captació de fons, la crisi sanitària també els ha afectat a nivell humà perquè treballen amb persones que necessiten molt de contacte. Com han viscut aquesta situació?

En Kilian Yarey explica que la música els ha ajudat molt durant les sessions de teràpia d’aquests darrers mesos:

Des de la llar-residència han intentat mantenir el contacte amb les famílies a través de videotrucades, ja que no es podia assistir de manera presencial:

I ara, com està la situació?

Des de la Fundació Nen Déu volen donar les gràcies a Ca l’abella, que els va donar mel pels residents durant el confinament, al CAP de Montgat/Tiana, per oferir el seu suport durant la crisi, i a l’alcaldessa, per estar al costat de la llar-residència.

Seguim a la Residència!

A la nostra Residència Mare Carme, de la Fundació Nen Déu, seguim al peu de la batalla per la situació amb la Covid-19. Lluitant per la superació dia rere dia de totes les situacions, sentiments, decisions i gestions que vénen donades en aquesta etapa tan extraordinària per a tothom.

Cal que aplaudim primerament a les persones residents que, tot i estar en dissonància amb les seves rutines i vida a la llar, s’esforcen molt, respecten i tenen paciència vers tot el que ve donat en moments, sobretot, d’enyorança. Enyorança que de vegades queda apaivagada amb una (vídeo)trucada a la família.

Però el nostre personal de la Fundació està jugant un paper imprescindible que fomenta la pau i calma interior tant dels residents com d’ells mateixos vers la situació.
El dia a dia està acompanyat d’una sèrie d’esdeveniments que aconsegueixen mantenir la unió i el suport entre tots i per a tots: sessions de musicoteràpia, classes de zumba, moments per a ballar, d’expressió corporal, i també d’expressar en grup el que cal treure de dins, ja sigui la tristesa, ja sigui riure.

Dinàmiques que permeten que tota prevenció sigui present, perquè això no s’ha acabat, continuem prioritzant la salut i el benestar de les persones amb discapacitat intel·lectual que viuen a la nostra Llar-Residència de Tiana, continuem fent família dia a dia, tot i la Covid-19.

Aprofitem per agrair de tot cor al CAP de Tiana per tot el suport mèdic, de seguiment, ajuda i proximitat que ens donen. Gràcies a tot el nostre personal de la Fundació Nen Déu i a totes aquelles persones que estan donant el seu suport.

#JoPrioritzo, i tu, també ho fas? Prioritza un minut del teu temps amb nosaltres i ajuda’ns a continuar:

Prioritzem

Benedicció de la Residència

Famílies, residents i treballadors de la Residència Mare Carme hem compartit la benedicció de la residència juntament amb el president executiu de la nostra Fundació, el senyor Salvador Bacardit, el vicepresident Antoni Crous i la nostra gerent Madre Pilar.

Les famílies van conèixer de ben a prop l’espai on viuen els seus fills. Un moment on tots vam compartir, el sol i l’alegria de celebrar junts l’última reforma de la residència.

Barbacoa

El cap de setmana passat vam acomiadar els dinars a la fresca fent una barbacoa al pati de la residència.

TALLER DE MALABARS

Us mostrem imatges de principis d’estiu quan vam participar en un taller de malabars.

Ens ho vam passar molt bé practicant trucs amb el diàbolo…van ser dues hores molt intenses!!!!

GUERRA D’AIGUA!!!!

Aquesta tarda ens hem remullat una miqueta per passar la calor….
Hem fet una rotllana amb l’objectiu de passar-nos els globus d’aigua amb els companys.

L’activitat ha finalitzat amb una guerra d’aigua per assegurar-nos que tots acabàvem ben mullats i fresquets!!!
Ha estat una tarda molt divertida!!!!

KARAOKE

Els nois/es quan tornen cansats de treballar el que més els hi agrada per desconnectar és……. cantar i ballar al karaoke!!!!!

All-focus

Manualitats amb carbasses

noticia-frutos

Que bé ens ho vam passar treballant els fruits de la tardor.
Comencem amb les manualitats de les carabasses!

Title