Centre de Dia d’Atenció Especialitzada

El Centre d’Atenció Especialitzada Sant Francesc d’Assís ofereix un servei diürn d’atenció integral i especialitzada a persones joves i adultes que presenten diversitat funcional i que requereixen d’un suport generalitzat, i a les seves famílies.

El centre compta amb una capacitat per a 16 participants i els objectius destacats del servei consisteixen en:

• Acompanyar als i les participants en la seva globalitat.
  • Oferir suport en les activitats de la vida diària.
  • Mantenir les aptituds de cada un i una.
  • Millorar la qualitat de vida a partir d’una atenció individualitzada.
  • Fomentar la comunicació i la relació amb l’entorn.

La finalitat principal, consisteix en afavorir el benestar de les persones participants i potenciar el màxim grau d’autonomia personal i social.

Metodologia del Centre d’Atenció Especialitzada

Educatiu

más info

L’equip educatiu del centre s’encarrega de vetllar pel benestar dels i les participants així com de portar a terme activitats que parteixen dels interessos mostrats, potenciant l’autonomia i l’aprenentatge d’habilitats personals i socials.

Els i les participants tindran un referent educatiu que serà el que mantindrà el contacte amb la família.

Terapèutic

més info

L’equip terapèutic assigna, en funció de les necessitats de la persona, un referent clínic (psicologia i/o fisioteràpia) que acompanya a la família i es coordina amb serveis clínics externs (SESM-DI, serveis de psicologia, fisioteràpia, neurologia i psiquiatria d’hospitals o altres centres terapèutics) per tal d’oferir una visió més global de la persona.

Es realitzen sessions individuals i/o grupals setmanal o quinzenalment.

més info

L’àrea de treball social acompanya a les famílies en temes referents a l’administració pública, així com ajudes, serveis de lleure i socials. Es coordina amb els referents socials de base per a fomentar un treball coordinat que permet una atenció més global de la persona.

més info

A través del IMPD (Institut municipal de persones amb discapacitat) es facilita un servei de transport (autobús o taxi adaptat) i el centre s’encarrega de la gestió del monitoratge.

Piscina

més info

S’ofereix una sessió setmanal de piscina a les instal·lacions del centre, en petit grup. En les sessions hi participa el monitor de piscina i la fisioterapeuta del centre.

Menjador

més info

El centre disposa de cuina pròpia i ofereix servei de menjador als i les participants.

Equip Professional

Equip pedagògic

2 Auxiliars tècnics educatius

1 Auxiliar tècnic edcatiu (funcions de coordinació i tutorització de pràctiques)

Equip terapèutic

1 Psicòleg (enfoc musicoterapèutic)

1 Fisioterapeuta (sala de fisioteràpia i medi aquàtic)

Altres serveis

1 treballadora social

1 monitora de transport

1 monitor de piscina

1 serveis generals

Instal·lacions

Requisits d’accés

• Tenir 20 anys o més, o complir-los el mateix any que inicia l’activitat al centre.
  • En funció de la tipologia de places disponibles, es podrà accedir des de CEE o d’altres serveis.
  • Disposar del EVO amb la valoració corresponent al tipus de servei (CAE).
  • Disposar de la sentència d’incapacitació.

Pràctiques

El centre ofereix la possibilitat de realitzar pràctiques a estudiants que estiguin cursant:

• grau mitjà d’atenció a la dependència amb BEMEN-3
  • grau superior d’integració social amb BEMEN-3.
  • Màster de Psicología clínica de la Universitat Autònoma de Barcelona

Tens dubtes? Vols saber més?

Truca’ns

Jo sóc:

Horari de contacte preferit:

Desitjo rebre butlletí de notícies de la Fundació Nen Déu: No

Informació Bàsica sobre Protecció de Dades
Responsable del tractament FUNDACIO NEN DEU amb CIF G08373037

Finalitat del tractament
Inscripció als esdeveniments, respondre a la seva consulta / sol·licitud, així com informar-lo
sobre futurs esdeveniments, serveis i/o productes que puguin ser del seu interès per qualsevol
mitjà incloent mitjans electrònics i per a l'enviament del nostre butlletí
informatiu

Legitimació del tractament
Consentiment de l'interessat.

No se cedirà dades a tercers excepte disposició legal. No es realitzaran
transferències internacionals de dades.

Drets
En qualsevol moment pot exercir els drets d'accés, rectificació,
supressió, oposició, limitació del tractament, així com resta drets
explicats en la informació addicional, dirigint-se a aquest mateix formulari de contacte, marcant Administració.

Temps de custòdia de les dades
Les dades seran guardades durant 5 anys DPD (Delegat de protecció de dades)

Informació addicional
Pot consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades en la nostra pàgina web política de privacitat