Història

La Fundació Nen Déu té el seu origen a finals del segle XIX, l’any 1892, a Barcelona (Obra benéfico-social del Niño Dios), creada amb l’impuls de persones catòliques col·laboradores amb les Hermanas Franciscanas de los Sagrados Corazones, la fundadora Beata dels quals Carmen González del Niño Jesús, va portar a aquesta ciutat, comunitats de les seves religioses per assistir a la infància necessitada.

Per tenir cura de la salut d’aquests nens ja acollits a la guarderia del barri del raval, va iniciar amb la benedicció del Bisbe Jaume Catalá i la col·laboració de senyores caritatives l’anomenat llavors “Hospital del Niño Dios”, la seu del qual va passar successivament per tres domicilis fins que l’any 1923 va adquirir un immoble a la cruïlla dels carrers Mallorca i Dos de maig, on ha prestat els seus serveis fins a poder construir l’any 2008 un nou edifici més ampli i modern amb el seu Institut ortopedagògic per educar discapacitats i Consultoris Mèdics amb totes les especialitats.

L’atenció a la infància ha anat evolucionant d’acord amb les situacions de l’època.

historia-01

Per això des de l’any 1951 va habilitar seves dependències per a discapacitats, des de llar d’infants fins a la seva formació escolar perllongada als vint anys d’edat, i transformant noves dependències a Tiana, gràcies a la generositat de les Franciscanas de los Sagrados Corazones, que des de la fundació serveixen les seccions de l’Obra i ara amb pavellons per a taller ocupacional i la cessió d’un immoble allà mateix per a residència dels que són orfes.

historia-02

historia-03